thee bas, een bas gemaakt van een theekist

• anton van meerkerk

Hallo Theedrinkers!

Ik zoek iemand die mij kan helpen aan een tekening danwel beschrijving hoe ik een theebas kan maken. Dat is een 1snarige bas gemaakt mbv een bezemsteel en

een oude theekist. Of een plek waar ik ze kan vinden….of andere tips

Ben benieuwd!

met muzikale groeten, Anton

• Liesbeth

Moet je maar even kijken op de site van Karel Thieme, www.theecultuur.nl hij heeft een theebas in de winkel staan.

groet,

Liesbeth van teamarket.nl

• Rob Versteege

Hallo Anton,

Ik heb geen info voor je maar ik ben zelf ook opzoek naar info voor het maken van een thee/zeep kistbas.

Heb je ondertussen nog iets kunnen vinden ik hoor het graag.

Gr.

Rob

• agnes verhulst

HAi,

flink aan het zoeken geweest naar info, maar helaas .

Speel zelf trekzak in een groepje en een van de leden heeft zelf pas een bas gekocht.

Wil er nu zelf een maken voor eventuele straatoptredens

Heb jij intussen al wat gevonden of gemaakt?

Graag reactie. Het enige wat ik heb zijn snaren van een oude bas, nu de rest nog.

In de bibliotheek diverse boeken over zelfbouwinstrumenten, maar helaas geen theekist.

Groeten, Agnes

• David

koop een theekist, draai hem om met de bodem naar boven, maak aan de zeikent net onder de plaat waar je op staat met 1 voet een gat, doe een CONTRAbas snaar( geen gewone bas snaar) er doorheen en maak aan de binnekant een knoop, maak in een stok/bezemsteel een gat, doe het andere uiteinde van de snaar erin en maak een knoop, zet de stok op de bas en spelen maar:D

• David

snaar moet in het midden van de plank waar je op staat,niet ernaast

• Ytske Thepass

Hoi David.

Ik heb je verhaal gelezen, maar zou jij een foto van je bas naar me op kunnen sturen en een foto van alle bevestigingspunten aan de binnenkant en buitenkant .

Misschien kan je dat ook bij dit verhaal plaatsen op de site, want de doe het zelvers onder ons hebben daar al genoeg aan.

Groetjes en alvast bedankt, Ytske Thepass(Drachten)