walnotenthee

  • Thea

    Dag Allemaal,

    Ikzelf heb helemaal geen verstand van thee. Maar van de dokter van onze zoon heb ik gehoord dat walnotenthee heel gezond is. Heeft iemand van jullie daar al eens van gehoord. En zo ja, waar kun je die krijgen, en anders hoe kun je de thee zelf maken?

    Alvast bedankt voor de antwoorden,

    Thea

  • Willy

    Hallo Thea,

    Ik heb geen idee waar je die walnotenthee kunt krijgen, waar ik wel in geinteresseerd ben is de reden waarom hij zo gezond is.

    Ondertussen kijk ik rond of ik iets kan vinden.

    Groetjes,

    Willy.

  • Thea

    Hallo Willy,

    Hij is gezond voor de hersenen en voor het immuunsysteem. En niet alleen de gepelde walnoot maar ook de tussenschotjes die in de walnoot zitten. Verder weet ik er ook niets van. Wij hebben dit weer van onze orthomoluculaire dokter.

    Met vriendelijjke groet,

    Thea

  • Willy

    Goedemorgen Thea,

    Deze thee wil ik ook wel, ik blijf zoeken.

    Groetjes,

    Willy.

  • Thea

    Hallo Willy,

    Succes met zoeken. Als je hem gevonden hebt, wil je het mij dan ook doormailen?

    Groetjes,

    Thea

  • Willy

    Hoi Thea,

    Uiteraard mail ik dat naar je.

    Via google komt er alvast niets uit, maar, we zoeken verder.

    Oproep aan de thee-winkels in Nederland: hebben jullie deze thee in het assortiment?

    Oproep aan de vakantiegangers: als jullie deze thee tegenkomen in jullie vakantieland, zorg dan dat je website aan ons kunt doormailen.

    groetjes,

    Willy.

  • Tom

    Beste Thea (en Willy),

    Wij verkopen rooibos thee met walnoot stukjes erin. Wel moet ik u erbij zeggen, dat de stukjes wel erg vermalen zijn, zodat ik niet zeker weet of u het juiste effect ermee krijgt. (mbt gezondheid). Ik heb gekeken of wij aan een thee kunnen komen met walnoten erin, maar tot op heden heb ik het niet kunnen ontdekken. Ik zal voor u blijven doorzoeken. Ik moet u wel waarschuwen dat u beter geen zakjes thee moet nemen met walnoot. Hier zult u alleen een walnoot aroma in vinden en geen echte stukjes walnoot.

    Met vriendelijke Theegroeten,

    Tom Binnendijk van 't Theetuintje

    www.theetuintje.nl

  • Thea

    Dag meneer Binnendijk,

    Hartelijk bedankt voor uw mailtje. Wat lief dat u reageert. En bedankt voor de goede tip.

    Ik zal eens op uw website gaan kijken.

    Met vriendelijke groet,

    Thea Thijssen

  • Dariën Lacluyse

    Beste,

    Volgende ervaringen wil ik met u delen

    Wij gebruiken na het eten van de walnoten ook de gedroogde tussenschotten van de noot om er thee van te zetten.

    Mijn vader die hartpatient is en mijn vrouw hadden beide last van hartritmestoornissen. (overslaande hartkloppingen waardoor je eventjes naar adem hapt)

    Na allerhande medicatie en in het geval van mijn vader zelfs een opname in het ziekenhuis bleek de toegediende medicatie

    niet tot eigenlijk onvoldoende resultaat te hebben.

    Ik weet niet meer precies hoe we aan de tip gekomen zijn voor de thee maar in beide gevallen is het resultaat spectaculair

    Mijn vrouw heeft nog zelden last van hartkloppingen alwaar ze vroeger soms snachts wakker werd van een “overslaande” tikker.

    Mijn vader herhaald af en toe een aantal weken het drinken van zijn 2 tassen /dag en dit met succes.

    De chirurg die bij mijn pa de overbruggingen geplaatst heeft was eerst sceptisch maar heeft na verder onderzoek bevestigd dat een aantal stoffen

    in deze tussenschotten de zenuwuiteinden aan het hart die voor de overslag zorgen rustiger maakt.

    Volgende werkwijze:

    Neem 6 a 7 tussenschotten of het equivalent ervan (brokjes en stukjes)en laat deze 10 minuten heel zacht koken, zodat er niet teveel waterverlies is,

    in zoveel water dat er voldoende is voor 2 tassen thee.

    Drink smorgens op de nuchtere maag, voeg gerust wat suiker toe want het sapje is nogal brak van smaak.

    de eerste week de 2 tassen s'morgens op de nuchtere maag, nadien 1 tas s'morgens en 1 voor het slapengaan.

    Dit tot de hartkloppingen verdwijnen.

    Bij ons helpt het echt,

    Dus kraken maar die noten, want in de winkel zijn de gedroogde tussenschotten zelf niet meer te krijgen.

    Succes

    Dariën

  • michael

    Misschien een beetje laat van reactie plaatsen maar ik las dit gesprek toen ik hier over ook iets aab het zoeken was

    Ik heb al een tijdje geleden iets gehoord over thee trekken uit het walnootblad

    Dit zou een zuiverende werking hebben voor het bloed

    Waardoor het een betere doorstroming zou betekenen

    Helaas ben ik hierover nog niets tegen gekomen

    Maar ik wou jullie toch ook even hierover op de hoogte stellen

    Gr. Michael