Hoe maak ik wiet thee ??

  • Jolanda

    Hallo allemaal.

    Wat ik me eigen al erg lang afvraag is, hoe maak ik wiet thee ?

    Heb geen idee hoe zoiets moet, en op de pagina 's kon ik het ook zo snel

    niet vinden. Ik rook meestal gewoon wiet op, maar ik wil stoppen met roken en

    proberen om op wiet thee over te gaan!

    Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen hoe ik zelf thuis wiet thee moet maken. Hoeveel wiet ik nodig heb voor 1 kopje thee, en dus hoe ik het moet maken! Maar das nu wel duidelijk ;)

    Vast bedankt voor de reactie!

    Groetjes, Jolanda

  • steffie

    hai jolanda,

    allereerst complimenten dat je van roken wil overstappen op thee! Want wiet is niet ongezond in tegenstelling tot van wat veel mensen denken, maar het roken (tabak & vloei) wel. Maar dat weet je ws. wel, anders zou je er niet mee willen stoppen.

    Ik drink zelf ook wietthee, voor rust en tegen pijnklachten. Ik ben gewoon begonnen met experimenteren van hoe de thee het lekkerst smaakt.

    Je kan het volgende doen:

    - 1 gram marihuana 15 minuten laten pruttelen/ aan de kook houden in 1 liter water

    - hiervan 1 kopje (0,2) liter nemen en proeven of het naar je smaak is. Je kunt hem naar eigen believen sterker of juist minder sterk maken.

    Als je sterkere marihuanathee wil, kun je gewoon een thee-ei vullen (bv. voor 1/3) met wiet en in een kopje met kokend water laten trekken. Vind je de wietsmaak te overheersend, experimenteer dan met toevoeging van andere kruiden, bv. kamille (ga eens langs bij de natuurdrogist).

    Succes en genietze!

    Groet, Stef

  • Jolanda

    Hoi Steffie,

    Bedankt voor je bericht! Ik ga het snel eens proberen wiet thee te maken!

    Ik heb weleens gehoord als je suiker naar smaak in de wiet thee gooit gaat

    de werking van wiet eraf, klopt dat ?

    Ooh ja!, werkt wiet thee precies het zelfde als een jointje die je oprook ?

    Nogmaals bedankt!

    Groetjes,

    Jolanda.

  • steffie

    Hoi Jolanda,

    Glad I can help!

    Antwoord op vraag 1)

    suiker is een stof die thc neutraliseert. Als thc in je lichaam wordt opgenomen, kost dat energie, brandstof. Daardoor voel je je ook wat suffig en rustig. Suiker, dus koolhydraat, is juist brandstof voor je lichaam, dus geeft je energie. (mensen die teveel hebben geblowd en bijna ‘out’ gaan, moeten daarom ook zoetigheid eten om weer bij positieven te komen)

    Wanneer je wietthee maakt en je neemt er suiker bij, doe je dus 2 stoffen met tegengestelde werking bij elkaar. De werking van de wiet wordt dus direct tegengegaan door de suiker.

    Antwoord op vraag 2)

    Als je thee drinkt komt de wiet via je maag-darmkanaal je lichaam binnen. Bij het roken van een joint via je luchtwegen. Het roken van een joint is hierdoor beter te doseren, omdat de thc vanaf de longen direct in je bloed wordt opgenomen en je merkt dus meteen wat het effect is. Bij thee drinken of cake eten moet de wiet eerst verteerd worden voordat de thc wordt opgenomen in je bloed. Hierdoor duurt het langer (afhankelijk van hoelang je spijsvertering erover doet, meestal tussen 30 minuten- 1 uur) voordat je het effect van de wiet merkt. Het is dus ook lastiger te doseren. Bij thee is dat niet zo erg, aangezien de wiet erg verdund is door het ‘weken’in het kokend water, maar bij cake kan je ineens een gevoel van high of stoned-heid op voelen komen, waarna je het niet meer kunt reguleren. Dus altijd heel rustig aan eten en kleine hapjes nemen. Dan komt het rustig opzetten en kun je er ook van genieten. Dat is immers het doel van het gebruik van marihuana.

    Succes!

    Groet, Steffie

  • Anita

    Goeie tips steffie. Bedankt.

  • Farad

    Wiet thee is zeker iets wat je moet proberen

    Het best is ongeveer 1gram op 500ml-750ml water te gebruiken

    Je kookt het water/voegt er 1gram bij toe en een klontje boter in het water… doen is zeker aangeraden..

    Je moet het water op een tamelijk vuurtje een half uurtje aan laten staan ( je voegt de wiet/boter in het begin toe)

    Na een half uur gebruik je je thee smaak naar keus en voegt de water bij toe.

    suiker of honing is altijd lkkr voor een zoete smaakje..

    Je proeft het niet gelijk (net als bij spacecake) dus je zou even moeten wachten :p

    succes met Theemaken :)

  • danny

    jah moet je kanker pis in een kanker anus doen en dan dat spul er uit pakken geile

  • killian

    kan je ook je takken erbij doen ? :p

    PZz..

  • bas

    wat voor spullen heb ik nodig om wiet thee temakke en waar moe ik het vandaaan halle en hoe duur is het

  • yvonne

    bestaat er wel wiet thee ik wil het wel hebben