thee en zuurgraad, voor je tanden

• mathanja

Mijn tandarts benoemde dat het drinken van rooibosthee en groene thee niet goed zou zijn voor mijn tandglazuur aangezien deze een hoge zuurgraad hebben. Hij adviseerde gewoon zwarte thee. Wie weet hier meer over te vertellen en welke kruidentheeen zijn wel geschikt ?

Mathanja

• Roger

Ik dacht dat groene thee juist wel goed voor je tanden was (behalve het verkleuren ervan). Groene thee bevat enorme hoeveelheden fluor. Dat is juist goed voor de tanden… Maar het zou best kunnen dat je tandart gelijk heeft.

Gr, Roger

• Don

Ja, koffie en thee zijn slecht voor kwaliteit van je gebit.

Aanytasting van het glazuur inderdaad. En het is geen fabeltje, maar doodernst. Te veel koffie en te veel thee dus achterwege laten..

• Simona

Hi Mathanja,

Ik heb gelezen & begrepen dat zwarte thee de zuurtegraad van je tanden hersteld en dus wel goed is voor je gebit.

Uiteraard alles met mate, want volgens mij is zwarte thee wel een boosdoener als het gaat om de verkleuring van je tanden!

• biebob

Re: thee en zuurgraad, voor je tanden

Auteur: Don

Datum: 18-12-2002 12:51

Ja, koffie en thee zijn slecht voor kwaliteit van je gebit.

Aanytasting van het glazuur inderdaad. En het is geen fabeltje, maar doodernst. Te veel koffie en te veel thee dus achterwege laten..

Yep. ABSOLÚÚt slecht.

Leven ook. Dat is na stilzitten in een stoel en op bed liggen, zo ongeveer het gevaarlijkste wat je kan doen.

Dus voortaan geen gebakken aardappelen met biefstuk en geroosterd brood meer, groene, bruine of rode thee.

koffie is niet meteen dodelijk, maar alleen als je er een beetje bij rookt, maar over vlees aardappelen en groente wil ik t al helemaal niet meer hebben. Dat is zo ongeveer het slechtste wat je kan overkomen. vooral aardappelen met jus of puree.

Het beste advies is om te poetsen met hagelslag: puur.

en nx anders.

• Rick

Als je toch onverhoeds vergeelde tanden zou krijgen na veelvuldig consumeren van koffie of thee, dan kan ik de site zelf tanden bleken aanraden voor het veilig bleken van je tanden thuis.

• Alex

Thee en ook koffie is erg schadelijk voor je tanden ook medicatie ect is er slechts wil je weer witte tanden lees dan hier meer nieuws.