Welke thee is vocht afzetend

• loeske

Hallo ik heb een vraag oven plas thee.

Ik gebruik veel medicijnen voor mijn hart en suiker.

Nu heb ik een vraag, welke thee is het beste om vocht af te zetten.

En of ze bij medicijnen kunnen.

Kan thee altijd omdat het natuurlijk is of niet?

B.v.B dank Loeske

• marianne braam

Dag Loeske,

In principe is alle thee vochtafzettend. De Pu erh thee is vooral heel goed. Je moet alleen wel aan de smaak wennen. Het beste is altijd om de thee zonder suiker te drinken. Mijn vriend heeft hartproblemen en voelt zich heel wat beter sinds hij theedrinkt. Daar bij houdt ik zelf nog al makkelijk vocht vast en met het drinken van thee gaat dat echt veel beter.

Marianne Braam

• loeske

Hoi Marianne.

Dank je wel voor je bericht.

Ja ik weet dat thee goed is, maar de cardioloog heeft mijn plastabletten verminderd omdat mijn calcium geloof ik, veel te laag is door al die medicijnen.

Maar nu houd ik toch vocht vast en vroeg me af of dan plasthee een mogelijkheid is en of het geen kwaad kan voor mijn calium of zo.

Maar ik denk dat ik toch mijn arts maar zal bellen voor de zekerheid.

Ik heb natuurlijk liever thee dan medicijnen.

Maar bedankt voor je moeite die je voor me genomen hebt.

Groetjes Loeske

marianne braam schreef:

>

> Dag Loeske,

>

>

> In principe is alle thee vochtafzettend. De Pu erh thee is

> vooral heel goed. Je moet alleen wel aan de smaak wennen. Het

> beste is altijd om de thee zonder suiker te drinken. Mijn

> vriend heeft hartproblemen en voelt zich heel wat beter sinds

> hij theedrinkt. Daar bij houdt ik zelf nog al makkelijk vocht

> vast en met het drinken van thee gaat dat echt veel beter.

>

> Marianne Braam

• Carla

Ik sluit me daar wel bij aan, in principe, alleen moet je bij ‘gewone’ thee er op letten dat je de thee niet te sterk zet. Want als dan heel veel van drinkt is dat ook niet zo geweldig voor je. Maar als je naar die speciale natuurwinkels gaat of thee winkels met kennis van zaken, zoals de tuinen, dan kun je goed advies krijgen. Er zijn in elk geval meerdere soorten voor je.

• juf

de tuinen is nou niet echt een winkel met verstand van zaken. als je thee wilt drinken om andere redenen dan dat het gewoon lekker is, is het beter als je een goede homeopaat raadpleegt en niet een zaak als de tuinen en natuurlijk altijd natuurlijke thee nemen en niet met die namaaksmaakjes etcetera.

• marianne braam

Het is inderdaad niet bijster interessant om bij de Tuinen thee te gaan kopen.

Bij Simon Levelt heeft men zeer veel kennis van zaken en alhoewel men al die mode smaakjes verkoopt, drinken zij ook liever een pure thee van hoge kwaliteit.

Ze zullen u graag adviseren.

Marianne braam

• iemand

Jij weet echt veel!;-)

:D:D8-)

• ria

hoi, het is nu 1 febr. het is voor het eerst dat ik deze pagina bezoek, vandaar de late reaktie. ben je nog op zoek naar een vochtafdrijvende thee?

je zou beter eens maisbaard of ook wel maisharen proberen, het is te drinken als thee, maar valt onder de kruiden. een eigenschap van deze is dat het kalium aanvuld, dus als compentatie voor wat je verliest!!!

ria.marianne braam schreef:

>

> Het is inderdaad niet bijster interessant om bij de Tuinen

> thee te gaan kopen.

> Bij Simon Levelt heeft men zeer veel kennis van zaken en

> alhoewel men al die mode smaakjes verkoopt, drinken zij ook

> liever een pure thee van hoge kwaliteit.

> Ze zullen u graag adviseren.

>

> Marianne braam

• Diana

Brandnetel thee is volgens mij ook vochtafdrijvend

• saskia

Nee, brandnetel thee is reinigend, niet vochtafzettend. Die maisbaard is de beste optie!